Logo nedir? Söz manaı olarak töz zıtlığı dilimizde amblem olan, bir işin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, manaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak işletmenin veya organizasyonun kazık olarak yaptığı işi sembolize edebileceği kabil, markanın kendi manaı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bağırsakerik ve anlamlara iye olabilir.
Sorusu sorulduğunda söz manaının haricinde, birbunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan nefer veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı berenarı önemlidir. öteki taraftan logo tasarım çdüzenışmasını yapacak nefer veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çdüzenışmanızı ne bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, işletmenizin ve bundan ahir çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çdüzenışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğiştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka bağırsakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş sahaı ile faaliyette kâin şirketler bağırsakin daha çok yeğleme edilebilir. Hiçbir bir sektörde faaliyet gösteren işletmelerin çoklukla logoları kesimü temsil değer. Fakat yekten okkalı kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda açıklamak imkansızdır.
Logo ne işe yarar?
İşletmeler bağırsakin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz bugün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müzelik halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan hakikat marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple işletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza pek adımlarla devam edebilmek adına “logo tasarım” çdüzenışması ile kellelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) deyiş değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca gâh kişilerin bir görünüşte teşhisnmasını sağlayıcı işaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Süssüz, basit anlaşılır, sınırırlanması basit, mümkün olduğunca azca sayıda renkten oluşvarlıkıdır. Her çdenktaş baskı ve boy bos tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok önemli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer şirket ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa neden vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya önemli muhatara verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin yürekğine müsait olmalıdır. Hatta kurumun kendisini ne teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin üstınöbet ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü bugün dahi dürüstılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da şirket bağırsakin logo tasarlanacağı bugün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı bugün simgenin taşıyacağı mana hizmetında bu malumat çok önemlidir.