Kişinin yaşadığı cemiyet ortamında değeri olan , yetenek, çizi ve öbür davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tümüdür.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara için insanoğluın davranışlarında belirli vürutmeler sağlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim bilimi; ferdin davranışlarındaki yaşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek bileğmaslahatme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabil eğitimin bir çok tanımı kuruluşlabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:
“Ferdin davranışında, kendi yaşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin amaçlarına makul ) bileğmaslahatme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma için;
· Eğitim bilimi bir vetiretir.
· Eğitim bilimi sürecinde, ferdin davranışlarının matlup yönde bileğmaslahattirilmesi amaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğmaslahatme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde ferdin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç üs öğesi vardır.
1. Lakinç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim bilimi amaçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı birlik kültürler ciğerin ayrımsızdır. Lakinçların içeriği ve öğrenme ciğerin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre için bileğmaslahatebilir, ama sürecin doğası bileğmaslahatmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince birgeniş filozof ve terbiyeci, eğitimin ne olduğuna dayalı farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin akseptans edilen ölçün tanımı şudur: Eğitim bilimi, ferdin davranışlarında kendi yaşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış bileğmaslahatikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın ortamında eğitime dayalı bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğmaslahatikliği” ve “süreç” kabil kelimeler eğitimin temel taşlarıdır.
Eğitim bilimi, âdem evladı ciğerin ömür boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere makul olabileceği kabil istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin maslahatletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kabil vürutigüzel bile olur. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, eğitim bilimi merkezleri kabil mekânlarda maruz eğitim bilimi formal; ferdin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan eğitim bilimi ise informal eğitidir. Doğrusu eğitim bilimi sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine için sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi geçmek üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda ya da kurumlarda belirli bir plan ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci idari bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim bilimi ise bizatihi vüruten ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki birey bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir düzenek olarak ele hileındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç üs ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. çaykara; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel kabil fiziki unsurlardır. Süreç; meslek ortamında gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde eksperlik, yeterlilik, bitirme, imtihan özetları kabil matlup davranış bileğmaslahatiklikleridir.